Jouw lichaam wil niet te zwaar zijn

health podcast Jul 29, 2019

Wil jij de MP3 versie om te kunnen luisteren tijdens jouw 'NET-time'?

 

Jouw lichaam wil niet te zwaar zijn

Wil jij weten waarom sporten een slecht idee is als jij wilt afvallen? Wat er 5x schadelijker is dan roken? In deze training leg ik je een simpele techniek uit om gezonder, fitter en slanker te worden.

Jouw productkeuze is van grotere invloed op je gewicht dan we mogelijk denken. Ons lichaam wil namelijk niet te zwaar zijn, iedere kilo extra kost ons energie.

Een tekort aan nutriënten zorgt ervoor dat je lichaam bijna continu in een staat van honger verkeerd. (Intensief) sporten zorgt ervoor dat de honger alleen versterkt wordt. Vandaar dat dit meestal niet het beste idee is voor gewichtsverlies (tenzij je je voeding al op orde hebt).

Meer voedingsstoffen betekent meer energie, minder kans op verschillende ziekten, betere verzadiging (lees makkelijker afvallen) en meer spiergroei (wanneer je het combineert met trainen). 

Deze training is een van de vele trainingen in de Health maand van het Hawesome membership. Speciaal voor ambitieuze professionals die volop willen leven. Door de combinatie van de Hawesome 5 methode© samen met best practices op alle 12 de levensgebieden maken Hawesome members grote stappen op hun gezondheid, financiën, carrière en relaties. Wil jij meer weten? 

Meld je aan via de pop-up of op de homepage 

Aan de slag: voed je lichaam nóg beter

  1. Kijk naar je huidige voeding, wat eet je nu?
  2. Wanneer je Hawesome member bent of de Hawesome Health workshops gevolgd hebt: open het bestand 'Hawesome voedingsgroepen' om je bij de volgende stap te helpen
  3. Kies uit je huidige voeding 1 of 2 dingen die je wilt vervangen door voedingsgroepen met relatief gezien meer voedingswaarde. Nogmaals maak het makkelijk. Liever 1 kleine stap volhouden dan een grote stap na een week opgeven. Ideale voedingspatronen kan ik je niet geven omdat ze per persoon verschillend zijn, probeer uit wat werkt voor jou. Zie hieronder wat richtlijnen. Niet schrikken en nogmaals iedere stap die je zet is er 1 vooruit die je energieker, gezonder en slanker maakt!  

Richtlijnen 

  • Veel groente! 400g (vrouwen) / 600g (groente) voor mannen, liever meer en veel meer wanneer je intensief sport.
  • Hiervan probeer iedere dag groene groente binnen te krijgen (spinazie, boerenkool, broccoli, andijvie, rucola etc.) 
  • Zo min mogelijk tot geen alcohol
  • Zo min mogelijk tot geen bewerkte voeding (zie de training)
  • Aanvullen tot aan je energiebalans met voedingsgroepen die passen bij jou:
    • Fruit
    • Volkoren granen en rijst
    • Noten en zaden
    • (Vette) vis
    • Peulvruchten
    • Vlees (in kleine hoeveelheden)
    • Zuivel (beperkt 

Heb jij iets aan deze training gehad? Deel deze training met een vriend

Close

Wil jij 30 dagen gratis gebruik maken van het membership met toegang tot 25+ trainingen?

Kom meer te weten over de Hawesome5© methode en hoe die jou kan helpen om volop te leven!

Claim 30 dagen gratis membership
Close

75% Complete

Claim gratis membership

Direct toegang tot 25+ trainingen

Geen verplichtingen of directe verlening